Klasyczny kamper do wynajęcia - to całkiem proste!
Podróże,  Turystyka

Wakacje w ogórku – klasyczny kamper do wynajęcia

Wielu z nas marzy o podróży klasycznym kamperem. Na instagramie jesteśmy bombardowani cudownymi zdjęciami z hasztagiem #vanlife. Klasyczna Westfalia z lat 70. , brzeg oceanu, zachód słońca. Brzmi jak idealne wakacje. W głębi duszy czujemy, że fajnie byłoby kupić starego busa i jechać w podróż, ale ceny kempingowych T2-jek od dawna szybują gdzieś w nieosiągalnej stratosferze i niedługo opuszczą orbitę ziemi...

Jeszcze parę lat temu można było kupić następcę T2 w rozsądnych pieniądzach. Teraz za w miarę sprawnego Transportera 3. generacji trzeba zapłacić 15 – 50 tys. zł. Na dołek cenowy załapali się chyba najbardziej rozpoznawani w tej chwili w Polsce użytkownicy T3 – Karol i Ola z bloga/vloga Busem przez świat. Za 2 tys. zł kupili starego VW Transportera T3, przystosowali go do pierwszej wyprawy i pojechali na południe Europy. Po drodze mieli mnóstwo przygód, łącznie z wymianą skrzyni biegów w Szwajcarii i aresztowaniem na Gibraltarze, ale wyprawa się udała. Wszystko opisali w pierwszej książce.

https://www.instagram.com/p/BFULdmyJJ1r/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Czytając ją marzyłem, że też chciałbym tak zrobić. Bus, którego kupiłem nie za 2 a za 8 tys. nie nadawał się na podróż. Dosłownie gubił olej, rdzewiał okrutnie pod połaciami szpachli i zaczynał mieć problemy silnikowe (blok okazał się spawany). Postanowiłem zrobić mu remont i nauczyć się, jak remontować klasyczne auta. Remont trwa już 3 lata, końca nie widać, bo zmieniły mi się trochę życiowe priorytety. A okazuje się, że można było prościej, lepiej, taniej.

Wynajmij klasycznego kampera

Zamiast kupować – można wynająć. Jak się okazuje w Europie jest sporo firm oferujących takie usługi. W ofercie są np. Volkswageny T2 i T3, Mercedesy T1 (popularne „kaczki”) czy Peugeoty J7. Za 60 – 140 euro za dobę można się cofnąć w czasie o 30 – 40 lat i zaznać trochę klasycznej przygody.

Poniżej przykłady z Portugalii, bo ją wziąłem na celownik. Może klasyczna Westfalia z Camper Tales z deską surfingową? Ależ proszę bardzo!

Można też szukać na portalu https://www.yescapa.com. To coś w rodzaju Aribnb, tylko ludzie zamiast swoich mieszkań wynajmują kampery. Można sobie pożyczyć np. takiego Peutegota J7 za 90 eur za dzień:

Tu z kolei mamy do dyspozycji Westfalie T3 (trudno powiedzeić, czy oryginalną – w opisie widnieje rok produkcji 1984, a auto ma metalowe wloty powietrza stosowane tylko we wczesnych modelach do 81 r.) i Mercedesa T1:

To świetne rozwiązanie, ale…

Klasyczny kamper na wakacje to świetna opcja, jeśli nie wiesz, czy jeżdżenie starym vanem Cię kręci, a nie chcesz wydawać 30 – 100 tys. zł na zakup wozu. Za stosunkowo niewielkie pieniądze można przeżyć niesamowitą, klimatyczną retro przygodę i na własnej skórze poczuć, jak to jest prowadzić starego busa, z dychawicznym silnikiem, bez wspomagania, wygłuszenia i klimatyzacji. „Ale” w tym nagłówku odnosi się właśnie do tego, że to te samochody są diametralnie różne od współczesnych. Musicie pamiętać, że to stare auta i mogą mieć swoje bolączki – brakuje mocy, tu coś skrzypi, tu coś się urwało albo zepsuło, itp. Chodzi o nastawienie 0 nie oczekujcie luksów i komfortu. Jeśli to jest Waszym wyznacznikiem – poszukajcie współczesnego kampera. Jeśli jednak zdecydujecie się na leciwego busika, to gwarantuję Wam, że nie zapomnicie tego do końca życia. Być może złapiecie też zajawkę na klasyczną motoryzację i sprawicie sobie swojego własnego „grata”. Życzę Wam tego z całego serca, a ja biorę się za planowanie wycieczki busem po Portugalii.

7 komentarzy

  • Emilia

    A czy znasz jakieś fajne polskie firmy, które wypożyczają bardziej oldschoolowe campery? Szukamy i szukamy, ale póki co trafiamy na same klasyki – duże i bez klimatu. Z góry dzięki!

    • jedzze.pl

      Hej, dzięki za komentarz. Możesz spróbować tutaj: https://www.facebook.com/farmaogorkow/. W Polsce nie ma zbyt wielu firm działających w tej branży, ale może warto poszukać na miejscu? Wiem, że są wypożyczalnie np. w Portugalii. Choć to bardziej dla tych, co chcą zobaczyć jak to jest, a nie na poważną wyprawę (ograniczenia bagażowe w samolocie do/z Portugalii lub innego kraju :))

  • Franiola.pl

    Świetny artykuł. Sam stałem się posiadaczem kultowego Transportera T3. Ponieważ nie podróżuję nim przez caly rok postanowiłem go wynajmować. Zapraszam również innych posiadaczy T3 do ogłaszania się na stronie na razie polskiej, póżniej międzynarodowej https://www.Franiola.com/pl/ . Mając większą ilość aut zapewnimy serwis wynajmującym w calym kraju , później Europie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *